Otostop İle Seyahat Etmeye Yeni Başlayanlar İçin Tavsiyeler

Glocalzone101

Written by:

Reading Time: 3 minutes

Az gidip uz gitmek dere tepe düz gitmek isteyenler toplaşın!!! Otostop ile seyahat etmeye yeni başlayacaksan altın gibi tavsiyeler seni bekliyor!

1-Hazırlanın

Gitmeyi düşündüğün yere karar verdikten sonra öncelikle çantana koyacağın ekipmanları belirlemende fayda var. Nasıl konaklayacağına bağlı olarak kıyafet seçimin de çok önemli. Tabi kıyafet seçerken dikkat etmen gereken bir başka konuda yolda giderken olası hava durumu…

2-Gideceğin Rotayı Planla

Seyahate çıkacaksın nereye gideceğini belirledin, çantan da hazır her şey çok güzel şimdi yapman gereken şey; gideceğin lokasyona bulunduğun yerden farklı güzergahlar olabilir bunları kontrol edip senin için en avantajlısını bulmak. Bunun yanı sıra bulunduğun konuma gideceğin yönde en rahat otostop çekebileceğin yeri de bulmanız gerekecek.  Ben şahsen genelde toplu taşıma ile şehrin mümkün olduğu kadar dışına çıkıp bulduğum güzel bir nokta  bulup orda beklemeye başlıyorum. 

This image has an empty alt attribute; its file name is P_20180808_164139-min-1024x768.jpg

3-SABIRLI OL VE GÜLÜMSE

Otostop çekerken en çok ihtiyaç duyacağın şeylerden biri sabır olacaktır çünkü uzun süre bekleme olasılığın olabilir bu süreçte mümkün olduğu kadar modunu düşürme ve gülümseme çalış unutma ki sen bu yolculuğa zevk almak ve mutlu olmak için çıktın tam da bu yüzden içerisinde bulunduğun anın her dakikasından zevk almaya çalış. Yolda danslar edebilir, deliler gibi parmak sallayabilir hatta ve hatta Mahmut Tuncer şarkıları eşliğinde halay bile çekebilirsin ya da aynı yerde beklemekten sıkılırsan eğer yürüyebilirsin ki bu benim en çok tercih ettiğim durumdur.

4-GÜVENLİK

Yolculuğun süresince en çok dikkat etmen gereken şey güvenliğindir. Buna ilk olarak güvenli bir yerde durarak başlayabilirsin. Petrol istasyonlarının çıkış noktaları, Tesislerin çıkış noktaları bunların en güvenlileri arasındadır eğer trafiğin çok hızlı aktığı bir yolda emniyet şeridindeysen mümkün olduğunca emniyet şeridinin en sağında bulunmanı tavsiye ederim. Geceye kaldığını varsayarsak eğer daha öncede yanına fosforlu bisikletçi yeleklerinden alırsan eğer gece bu yelekleri kullanmak şoförler tarafından farkedilmen için kolaylık sağlayacaktır.

Bir de “Korku” kavramı var tabi. Unutma ki senin şoförlerden korktuğun kadar onlarda senden korkmakta. Sen hiç binmediğin birinin arabasına binip seyahat edeceksin onlar ise hiç bilmediği birini arabasına alacak… Bu yüzden gülümsemek önemli arkadaşlar  bunun yanı sıra otostop çekerken, kıyafetlerin de büyük önem arz ediyor. Şoförler seni sadece birkaç saniye görüyor ve önemli olan o birkaç saniye de onları etkileyebilmek bu yüzden kıyafetlerinin temiz olması önemli bir husus. 

5-ÖNYARGI

Kesinlikle ama kesinlikle karakterinden silmeni gereken bir özelliktir eğer seyahat ediyorsan çünkü hiç beklemediğin insanaların hiç beklenmedik şeyler yaptığını görebilir mahcup olabilirsin. Başkalarından duydukların ile asla hareket etme. Bunun en basit örneğini tır ve kamyon şoförleri için verebilirim. Otostop ile seyahat ediyorsanız kesinlikle “sakın tırlara binme” gibisinden cümleler işiteceksin. Ben size bunun tersini söylüyorum eğer gerçekten rahat bir yolculuk yapmak istiyorsan tırlara bin çünkü tırlarda ki konfor gerçekten hiçbir arabada yok. Tır şoförlerinde ki muhabbette kolay kolay kimsede bulunmaz zaten. 

6- YABANCI DİL 

Bu konuda aslında klişe olan “dil bilmeden de gezersin”dir ki doğru evet gezebilirsin fakat yaptığınız yolculuğun daha zevkli olması açısından az da olsa en azından İngilizce bilmenin gerekli olduğunu düşünüyorum çünkü bir arabada saatlerce aynı kişi ile yolculuk yaptığınız durumlar oluyor ve asla sohbet edemediğini düşünürsek sıkıntıdan patlayabilirsin. Benim otostop ile seyahat etmekte ki yegane amacım insan tanımak çok seviyorum farklı insanları tanımayı. “Okumasını bilen için her insan, bambaşka bir kitaptır” düşüncesinde biriyim bu yüzden de insanlar ile konuşabilmem gerekiyor… Bizim ülkemizde genelde problem “anlıyorum ama konuşamıyorum” olarak belirtiliyor. Buda kendimizi çok kastığımız, kusursuz bir şekilde konuşmaya çalıştığımız için oluyor ama bunu yaparken unuttuğumuz şeylerden biri de bizde olduğu gibi onlarda da aksanlar var ve farklı aksanda ki biriyle konuşmaya çalıştığında zorlanınca hemen tedirgin oluyoruz. Özgüvenini yüksek tutup hata yapmaktan korkmadığında her şeyin daha kolay olduğunu göreceksin. Bunu sağlayınca sen farkında olmadan konuşmaya başlayacak ve bu durumdan ciddi manada zevk alacaksın.

7-YOLDA KALMAKTAN KORKMA!

Zaman zaman olaylar umduğunun tam aksine gelişebilir araçlar durmayabilir ve yolda kalabilirsin.. Her ne kadar moral ve motivasyon açısından düşüş yaşasan da eğer yanında çadırın ve uyku tulumun varsa bu o kadar da kötü bir durum değildir. Örneğin aşağıda paylaşacağım fotoğrafta Almanya’nın Hannover şehrine 17 km uzaklıkta ki bir petrol istayonunda kalışım ve 4 gün kimsenin beni almamasının hikayesi var 

8-HAYAL KURMAKTAN ASLA VAZGEÇME!

Hayal kur! Gerçekleşmesi çok zor olsa dahi kur. Hayatın karşınıza ne zaman ne çıkaracağı hiç belli olmuyor. Ben ortaokulda internette gördüğüm Kuzey Işıkları fotoğrafını “Bir gün bunları canlı canlı izleyeceğim” diyerek bilgisayarıma kaydetmiştim ve bunu anca üniversiteyken yapabildim. Bunu yapabilmek için çok şeyden en başta da kişisel konforumdan çok büyük ödün verdim ama son zerresine kadar değdi diyebilirim. Bu yüzden tekrar etmek istiyorum hayal kur asla ama asla vazgeçme bundan. 

Son olarak bu yazıyı senin okumana sebep olan bu platformun güzel bir yanını eklemek istiyorum. Düşük bütçeyle ve otostopla seyahat ediyorsan alternatif para kazanma yöntemleri çok işine yarayacaktır her zaman. Ben Glocalzone‘la tanışmadan önce seyahat bütçemi bileklik satarak sağlıyordum ama şuan daha kolay ve daha kazançlı bir yöntem daha bulmuş olmakla birlikte bunu sana de tavsiye ederim. Esen kal 🙂

Muhammed Kaan AKBAŞ

İnstagram: @sonoftheroads

Comments are closed.